Tematski angažovano slikarstvo Saše Marjanovića sa socijalno-psihološkim karakterom konkrento poziva preispistivanje kako pojedinca, tako i celog društva. Od detinjstva , pa nadalje dug je put svakog čoveka, a preispitavanje realnosti i stvarnosti je proces koji se ponavlja, nastavlja i traje u svim generacijama. Zato ovaj umetnik snažno poziva na preispitivanje životnih trenutkaka kroz scene iz odabranog filma (Bela Traka, Haneke) i od apstrakcije do snažne figuarcije, ta atmosfera je prisutna.
Biljana Jotić, istoričarka umetnosti
Saša Marjanović spada u slikare mlađe generacije koji se sve više okreću realizmu kao likovnom izrazu. Ipak, njegova dela ne možemo odrediti samo kategorijom realizma jer ona sadrže i element koji ih približava mističnom i eteričnom. Kada se posmatraju njegove slike prvo što privlači pažnju jeste preciznost predstavljenog, koja je gotovo fotografska. Što nije slučajno, slikar u filmu i fotografijij pronalazi veliku inspiraciju. Mnogi eminentni reditelji kao što su Tarkovski, Haneke i Bergman bliski su njegovoj estetici.
Druga stvar koja svakako privlači pažnju su tema detinjstva i slike deteta. Kod mnogih stvaralaca detinjstvo kao motiv igra bitnu ulogu, jer to jeste period čovekovog života kada se najviše formira njegova ličnost, ali i kada je najotvoreniji za nove stvari i saznanja. Život posmatran očima deteta ima jednu sasvim drugačiju prizmu za koju se svakako može reći i da je mistična. Iz načina na koji dete vidi svet odrasli čovek može mnogo da nauči i nije na odmet s vremena na vreme podsetiti se sveta onakvog kako smo ga videli kao deca.
Jelena Milosavljević, apsolvent istorije umetnosti, saradnica Beo Art galerije
Jelena Milosavljević, apsolvent istorije umetnosti, saradnica Beo Art galerije
Нема коментара