Ako pod savremenim podrazumevamo sa-
vreme, odnosno vreme u kome živimo, radimo, nastajemo, rastemo, razvijamo se,
dajemo nove živote i nestajemo, PROSTOR u kome se sve to dešava predstavlja
veliku ulogu u tom procesu. NOA 2016 fokusirala se na spoj skulpture i
fotografije, kao i savremnog narativa i renoviranog dvorca EĐŠEG. Izuzetno je zanimljiv i atraktivan upravo ovaj
momenat spoja savremenog narativa u starom prostoru, kao i momenat
revitalizacije, pored renoviranja prostora, pa pored stare streljane, navela
bih odličan primer izuzetno uspešne izložbe mladog umetnika Vojislava Radovanovića,
Teorija
jedinstva, u Salonu 77 (koja predstavljaa izložbeni prostor Galerije
savremene umetnosti u Nišu (1977), a u stvari je Balibegova džamija, kao i spoj
savremenog vajarskog izraza i kontinuiranog narativa mladog vajara Filipa
Baralića Čistilište u zgradi Narodnog muzeja u Užicu. Trebalo
bi pomenuti i prostore Kuće kralja Petra, zatim prostor Muzeja Grada gde se
odtržava bijenalni Oktobarski salon (bila kasarna), pa i jedan od
najavangardnijih umetničkih dešavanja 20. Veka Bitef teatar nalazi se u mestu
Sinagoge i nogi drugi primeri.
Biljana Jotić
Koncept spajanja savremene postavke i tradicionalnog prostora je novina u muzejskoj praksi kod nas i prati svetske tendencije, gde ovaj način izlaganja postaje gotovo pravilo. U skladu sa tim, ovogodišnji Novi Sad Open art donosi spoj rada mladih savremenih skulptora i prostora dvorca Eđšeg koji je obnovljen i kome se na ovaj način daje nova funkcija. Tokom održavanja Novi Sad Open arta 2016. došlo je do svojevrsne simbioze prostora i izloženih dela i omogućeno je učešće mladih autora: fotografa i skulptora i tako je prostor u pravom smislu reči obnovljen i revitalizovan.
Jelena Milosavljević
Možete pogledati prilog od 16:48 min.
Нема коментара